Mitä mieltä influencer marketingista? Kiinnostaako muinainen viisaus kaikista maailman kolkista? Toisen tuotantokautensa aluksi Askelpalautin miettii, millaisen siivun sielustaan vaikuttaja myy sponsorille ja mitä siitä seuraa hänelle.
Lisäksi Otto avautuu vaikeasta Instagram-suhteestaan (parhaillaan tauolla!), Salla keksii ainakin yhden potentiaalista tutkimusta kaipaavan keissin ja Olli kertoo, miksei tweettaa firman Twitter-tililtä pyllyjuttuja.
Mukana myös tuttuun tapaan suosituksia & valituksia (38:38).
Materiaalia
- Who would Tavi Gevinson be without Instagram?
- Instahaamukirjoittajan kertomus: I Was Caroline Calloway
- Who Was Lil Tay? The making, and marketing, of a 9-year-old meme machine.
- Jyrki Kataisen Instagram-tili
- Chiitanin Instagram-tili
- Verohallinto Linkedinissä: ”Tämä on esimerkkipostaus ajastetusta sisällöstä, ne tulevat näkymään tässä. Tämän voi poistaa sitten kun ei ole enää tarpeellinen. t: Antti”
- Pöyry, E., Pelkonen, M., Naumanen, E., & Laaksonen, S.-M. (2019). A Call for Authenticity : Audience Responses to Social Media Influencer Endorsements in Strategic Communication. International Journal of Strategic Communication, 13(4), 336–351.
- Suositeltu ohjelmisto: Matterbridge, jolla voi yhdistää erilaisia chat-palveluita
- Valituksen aihe: Developers encounter major iCloud issues in iOS 13 beta
- Akateeminen suositus: Hanna Reinikainen, jonka puoleen Salla kääntyy, kun pitää kysyä uuden tubettajan nimeä
Askelpalautin-podcast on tohtori, tietojenkäsittelijä ja toimittaja eli Salla-Maaria Laaksonen, Otto Ahoniemi sekä Olli Sulopuisto. Keskustelua jakson aiheista voi jatkaa Twitterissä aihetunnisteella #askelpalautin tai Facebookissa Askelpalautin-ryhmässä.
Jakson leikkasi ja äänituotti Risto Pikkarainen, tunnusmusiikkina kuultava kappale on nimeltään Crunch ja logon valokuvan otti Samuli Ikäheimo. Askelpalautin-podcastin tuottaa Jaksomedia.
Podcast: Play in new window | Download
Subscribe: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | RSS